ПРИРОДНИЧА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ
Бал |
ГАЛУЗЕВІ КРИТЕРІЇ |
||
Група результатів 1. Проводить дослідження природи |
Група результатів 2. Здійснює пошук та опрацьовує інформацію |
Група результатів 3. Усвідомлює закономірності природи |
|
1 |
Учень /учениця: виконує частину простих завдань / дослідницьких дій за
наданим зразком з допомогою вчителя |
Учень / учениця: сприймає і розпізнає інформацію, отриману від учителя /
інших осіб |
Учень /учениця: намагається відповідати на прості запитання |
2 |
Учень /учениця: виконує прості завдання / дослідницькі дії за наданим
зразком з допомогою вчителя |
Учень /учениця: відтворює незначну частину інформації, отриманої від
учителя / інших осіб або із запропонованих джерел |
Учень/ учениця: намагається знаходити у почутому / прочитаному часткові
відповіді на прості запитання; намагається виконувати прості завдання / навчальні дії
за наданим зразком з допомогою вчителя; слухає інших, комунікує за потреби |
3 |
Учень /учениця: виконує завдання / дослідницькі дії за наданим зразком
з допомогою вчителя; долучається до роботи в групі під час виконання
дослідницьких дій |
Учень /учениця: відтворює частину інформації, отриманої від учителя /
інших осіб або із запропонованих джерел |
Учень /учениця: знаходить у почутому / прочитаному часткові відповіді
на запитання; виконує окремі завдання / навчальні дії за наданим
зразком з допомогою вчителя; долучається до роботи в групі; намагається висловлювати свої думки |
4 |
Учень /учениця: виконує завдання / дослідницькі дії за зразком з допомогою
вчителя; частково виконує обов’язки, розподілені в групі під час
виконання дослідницьких дій / завдань; пояснює окремі дослідницькі дії |
Учень /учениця: відтворює за зразком основну інформацію, отриману із
запропонованих джерел; висловлює свої думки, використовуючи отриману
інформацію |
Учень /учениця: розуміє окремі поняття / терміни / навчальні дії;
виконує завдання / навчальні дії за зразком з допомогою вчителя; частково виконує обов’язки, розподілені в групі |
5 |
Учень /учениця: виконує дослідницькі дії за запропонованим алгоритмом,
за потреби звертаючись по допомогу; розпізнає з допомогою вчителя проблеми, які можна
розв’язати дослідницьким способом; виконує завдання в групі відповідно до визначених
обов’язків під час виконання дослідницьких дій і завдань |
Учень /учениця: застосовує частково інформацію, отриману від учителя /
інших осіб або із запропонованих джерел, для виконання навчальних завдань; знаходить у почутому / прочитаному відповіді на прості
запитання |
Учень /учениця: намагається пояснити основні поняття / явища /навчальні
дії; виконує завдання / навчальні дії за запропонованим
алгоритмом з допомогою вчителя; виконує свою частку групової роботи |
6 |
Учень / учениця: розуміє і пояснює дослідницькі дії; виконує репродуктивні
види дослідницької діяльності за запропонованим алгоритмом самостійно; розпізнає з допомогою вчителя проблеми, які можна
розв’язати дослідницьким способом і висловлює припущення щодо їх розв’язання;
виконує дослідницькі дії / спільне завдання в групі відповідно до визначених
обов’язків |
Учень /учениця: здійснює пошук інформації в запропонованих джерелах; застосовує інформацію, отриману від учителя / інших
осіб або із запропонованих джерел для виконання навчальних завдань |
Учень /учениця: розуміє і пояснює основні поняття / явища / навчальні
дії з допомогою вчителя, наводить прості приклади; виконує завдання / навчальні дії за запропонованим
алгоритмом самостійно; виконує спільне завдання в групі відповідно до
визначених обов’язків |
7 |
Учень /учениця: виконує репродуктивні й частково-пошукові види
дослідницької діяльності за запропонованим алгоритмом або в співпраці; розпізнає проблемні ситуації з допомогою вчителя,
розв’язує їх відомим способом; співпрацює в групі, виконуючи дослідницькі завдання |
Учень /учениця: знаходить у запропонованих джерелах потрібну інформацію
для виконання навчальних завдань і розв’язання проблемних ситуацій; відповідає на окремі запитання за опрацьованою
інформацією, поданою в різний спосіб; перетворює один вид інформації в інший за зразком |
Учень /учениця: відповідає на окремі запитання, наводить типові
приклади й аргументи на підтвердження висловленої думки; виконує
репродуктивні й частково-пошукові види навчальної діяльності за
запропонованим алгоритмом самостійно або в
групі; розпізнає проблемні ситуації з допомогою вчителя,
висловлює припущення щодо їх розв’язання; налагоджує комунікацію, співпрацює в групі за
погодженим планом, виконуючи навчальні завдання |
8 |
Учень /учениця: виконує окремі пошукові, дослідницькі та / або творчі
дії; розв'язує проблемні ситуації відомими способами під
керівництвом вчителя; активно співпрацює з іншими, визначає свої завдання в
груповій дослідницькій діяльності |
Учень / учениця: аналізує інформацію, отриману з обраних джерел,
зіставляє, порівнює та групує її за заданою ознакою; відповідає на запитання за опрацьованою інформацією,
поданою в різний спосіб; перетворює інформацію одного виду в інший |
Учень /учениця: розпізнає проблемні ситуації, розв’язує їх відомим
способом з допомогою вчителя; відповідає на запитання, доповнює думку / відповіді однокласників; виконує окремі навчальні дії; активно співпрацює з іншими, виконуючи навчальні
завдання, визначає свої завдання в групі; залучає інших до співпраці в межах запропонованої теми |
9 |
Учень /учениця: виконує пошукові дослідницькі та творчі завдання; розв’язує проблемні ситуації відомими способами; пропонує нові способи розв’язання проблемних ситуацій
під керівництвом учителя; активно співпрацює та допомагає іншим, виконуючи
дослідницькі завдання |
Учень /учениця: аналізує інформацію, отриману з різних джерел; добирає
спосіб унаочнення інформації |
Учень /учениця: розпізнає проблемні ситуації з-поміж запропонованих,
розв'язує їх відомими способами під керівництвом учителя; добирає доречні приклади та аргументи щодо висловленої
думки; виконує пошукові завдання; активно співпрацює з іншими, генерує ідеї під час виконання
завдання |
10 |
Учень /учениця: ставить запитання, установлює логічні
зв’язки між досліджуваними об’єктами, явищами, процесами; застосовує здобуті знання й практичні вміння в різних
дослідницьких / проблемних ситуаціях; пропонує кілька способів розв'язання проблемної
ситуації самостійно або в групі |
Учень /учениця: виокремлює істотну й потрібну інформацію, отриману з
різних джерел; оцінює інформацію за наданими критеріями під керівництвом
учителя |
Учень /учениця: розпізнає проблемні ситуації; ставить запитання, установлює логічні зв’язки між
об’єктами, фактами, явищами; застосовує здобуті знання й практичні вміння в типових
навчальних ситуаціях; здійснює різні види діяльності, пропонує кілька
способів розв’язання проблемної ситуації самостійно або в груді; долучається до розроблення критеріїв оцінювання власної
діяльності, діяльності групи |
11 |
Учень /учениця: застосовує здобуті знання й практичні вміння в нестандартних
ситуаціях; аналізує власні навчальні дії самостійно або в групі; конструктивно взаємодіє в групі під час дослідницької
діяльності: висловлює власну позицію, аргументує її, робить висновки |
Учень /учениця: знаходить інформацію й аналізує її; узагальнює інформацію, отриману з різних джерел; оцінює інформацію за наданими критеріями |
Учень / учениця: висловлює щодо проблемної ситуації власну позицію, аргументує
її; оцінює різні аспекти проблеми; використовує наукові факти для формулювання власних
суджень; застосовує здобуті знання й практичні вміння в
нетипових ситуаціях; конструктивно взаємодіє в групі для розв’язання
спільних навчальних завдань; здійснює різні види діяльності, аналізує власні
навчальні дії і дії групи |
12 |
Учень /учениця: застосовує здобуті знання й практичні вміння; усвідомлює ризики і прогнозує наслідки; аналізує й оцінює власні дослідницькі дії; ініціює, планує та організує співпрацю в групі для
виконання дослідницьких / творчих завдань |
Учень /учениця: порівнює, зіставляє та оцінює інформацію, отриману з
різних самостійно вибраних джерел; оцінює надійність джерел інформації |
Учень /учениця: висловлює щодо проблемної ситуації власну позицію,
аргументує її, робить висновки; установлює закономірності, підтверджує їх прикладами; застосовує здобуті знання й практичні вміння для
розв’язання проблемних ситуацій, усвідомлює ризики й прогнозує наслідки; аналізує власні навчальні дії, планує свій подальший
навчальний поступ; організує співпрацю в групі для досягнення навчальних
цілей; толерує різні точки зору, опосередковує спілкування в
групі. |
8 - 11 класи
Немає коментарів:
Дописати коментар