Критерії оцінювання

 

ПРИРОДНИЧА  ОСВІТНЯ  ГАЛУЗЬ

 

Бал

ГАЛУЗЕВІ КРИТЕРІЇ

Група результатів 1. Проводить дослідження природи

Група результатів 2. Здійснює пошук та опрацьовує інформацію

Група результатів 3. Усвідомлює закономірності природи

1

Учень /учениця:

виконує частину простих завдань / дослідницьких дій за наданим зразком з допомогою вчителя

Учень / учениця:

сприймає і розпізнає інформацію, отриману від учителя / інших осіб

 

Учень /учениця:

намагається відповідати на прості запитання

2

Учень /учениця:

виконує прості завдання / дослідницькі дії за наданим зразком з допомогою вчителя

 

Учень /учениця:

відтворює незначну частину інформації, отриманої від учителя / інших осіб або із запропонованих джерел

 

Учень/ учениця:

намагається знаходити у почутому / прочитаному часткові відповіді на прості запитання;

намагається виконувати прості завдання / навчальні дії за наданим зразком з допомогою вчителя;

слухає інших, комунікує за потреби

3

Учень /учениця:

виконує завдання / дослідницькі дії за наданим зразком з допомогою вчителя; долучається до роботи в групі під час виконання дослідницьких дій

 

Учень /учениця:

відтворює частину інформації, отриманої від учителя / інших осіб або із запропонованих джерел

 

Учень /учениця:

знаходить у почутому / прочитаному часткові відповіді на запитання;

виконує окремі завдання / навчальні дії за наданим зразком з допомогою вчителя; долучається до роботи в групі;

намагається висловлювати свої думки

4

Учень /учениця:

виконує завдання / дослідницькі дії за зразком з допомогою вчителя;

частково виконує обов’язки, розподілені в групі під час виконання дослідницьких дій / завдань;

пояснює окремі дослідницькі дії

Учень /учениця:

відтворює за зразком основну інформацію, отриману із запропонованих джерел;

висловлює свої думки, використовуючи отриману інформацію

 

Учень /учениця:

розуміє окремі поняття / терміни / навчальні дії; виконує завдання / навчальні дії за зразком з допомогою вчителя;

частково виконує обов’язки, розподілені в групі

5

Учень /учениця:

виконує дослідницькі дії за запропонованим алгоритмом, за потреби звертаючись по допомогу;

розпізнає з допомогою вчителя проблеми, які можна розв’язати дослідницьким способом;

виконує завдання в групі відповідно до визначених обов’язків під час виконання дослідницьких дій і завдань

Учень /учениця:

застосовує частково інформацію, отриману від учителя / інших осіб або із запропонованих джерел, для виконання навчальних завдань;

знаходить у почутому / прочитаному відповіді на прості запитання

 

Учень /учениця:

намагається пояснити основні поняття / явища /навчальні дії;

виконує завдання / навчальні дії за запропонованим алгоритмом з допомогою вчителя;

виконує свою частку групової роботи

6

Учень / учениця:

розуміє і пояснює дослідницькі дії; виконує репродуктивні види дослідницької діяльності за запропонованим алгоритмом самостійно;

розпізнає з допомогою вчителя проблеми, які можна розв’язати дослідницьким способом і висловлює припущення щодо їх розв’язання; виконує дослідницькі дії / спільне завдання в групі відповідно до визначених обов’язків

Учень /учениця:

здійснює пошук інформації в запропонованих джерелах;

застосовує інформацію, отриману від учителя / інших осіб або із запропонованих джерел для виконання навчальних завдань

 

Учень /учениця:

розуміє і пояснює основні поняття / явища / навчальні дії з допомогою вчителя, наводить прості приклади;

виконує завдання / навчальні дії за запропонованим алгоритмом самостійно;

виконує спільне завдання в групі відповідно до визначених обов’язків

7

Учень /учениця:

виконує репродуктивні й частково-пошукові види дослідницької діяльності за запропонованим алгоритмом або в співпраці;

розпізнає проблемні ситуації з допомогою вчителя, розв’язує їх відомим способом;

співпрацює в групі, виконуючи дослідницькі завдання

 

Учень /учениця:

знаходить у запропонованих джерелах потрібну інформацію для виконання навчальних завдань і розв’язання проблемних ситуацій;

відповідає на окремі запитання за опрацьованою інформацією, поданою в різний спосіб;

перетворює один вид інформації в інший за зразком

 

Учень /учениця:

відповідає на окремі запитання, наводить типові приклади й аргументи на підтвердження висловленої думки; виконує репродуктивні й частково-пошукові види навчальної діяльності за запропонованим алгоритмом самостійно або в  групі;

розпізнає проблемні ситуації з допомогою вчителя, висловлює припущення щодо їх розв’язання;

налагоджує комунікацію, співпрацює в групі за погодженим планом, виконуючи навчальні завдання

8

Учень /учениця:

виконує окремі пошукові, дослідницькі та / або творчі дії;

розв'язує проблемні ситуації відомими способами під керівництвом вчителя;

активно співпрацює з іншими, визначає свої завдання в груповій дослідницькій діяльності

 

Учень / учениця:

аналізує інформацію, отриману з обраних джерел, зіставляє, порівнює та групує її за заданою ознакою;

відповідає на запитання за опрацьованою інформацією, поданою в різний спосіб;

перетворює інформацію одного виду в інший

 

Учень /учениця:

розпізнає проблемні ситуації, розв’язує їх відомим способом з допомогою вчителя;

відповідає на запитання, доповнює думку / відповіді однокласників;

виконує окремі навчальні дії;

активно співпрацює з іншими, виконуючи навчальні завдання, визначає свої завдання в групі;

залучає інших до співпраці в межах запропонованої теми

9

Учень /учениця:

виконує пошукові дослідницькі та творчі завдання;

розв’язує проблемні ситуації відомими способами;

пропонує нові способи розв’язання проблемних ситуацій під керівництвом учителя;

активно співпрацює та допомагає іншим, виконуючи дослідницькі завдання

Учень /учениця:

аналізує інформацію, отриману з різних джерел; добирає спосіб унаочнення інформації

 

Учень /учениця:

розпізнає проблемні ситуації з-поміж запропонованих, розв'язує їх відомими способами під керівництвом учителя;

добирає доречні приклади та аргументи щодо висловленої думки;

виконує пошукові завдання;

активно співпрацює з іншими, генерує ідеї під час виконання завдання

10

Учень /учениця: ставить запитання, установлює логічні зв’язки між досліджуваними об’єктами, явищами, процесами;

застосовує здобуті знання й практичні вміння в різних дослідницьких / проблемних ситуаціях;

пропонує кілька способів розв'язання проблемної ситуації самостійно або в групі

 

Учень /учениця:

виокремлює істотну й потрібну інформацію, отриману з різних джерел; оцінює інформацію за наданими критеріями під керівництвом учителя

 

Учень /учениця:

розпізнає проблемні ситуації;

ставить запитання, установлює логічні зв’язки між об’єктами, фактами, явищами;

застосовує здобуті знання й практичні вміння в типових навчальних ситуаціях;

здійснює різні види діяльності, пропонує кілька способів розв’язання проблемної ситуації самостійно або в груді;

долучається до розроблення критеріїв оцінювання власної діяльності, діяльності групи

11

Учень /учениця:

застосовує здобуті знання й практичні вміння в нестандартних ситуаціях;

аналізує власні навчальні дії самостійно або в групі;

конструктивно взаємодіє в групі під час дослідницької діяльності: висловлює власну позицію, аргументує її, робить висновки

 

Учень /учениця:

знаходить інформацію й аналізує її;

узагальнює інформацію, отриману з різних джерел;

оцінює інформацію за наданими критеріями

 

Учень / учениця:

висловлює щодо проблемної ситуації власну позицію, аргументує її;

оцінює різні аспекти проблеми;

використовує наукові факти для формулювання власних суджень;

застосовує здобуті знання й практичні вміння в нетипових ситуаціях;

конструктивно взаємодіє в групі для розв’язання спільних навчальних завдань;

здійснює різні види діяльності, аналізує власні навчальні дії і дії групи

12

Учень /учениця:

застосовує здобуті знання й практичні вміння;

усвідомлює ризики і прогнозує наслідки;

аналізує й оцінює власні дослідницькі дії;

ініціює, планує та організує співпрацю в групі для виконання дослідницьких / творчих завдань

 

Учень /учениця:

порівнює, зіставляє та оцінює інформацію, отриману з різних самостійно вибраних джерел;

оцінює надійність джерел інформації

 

Учень /учениця:

висловлює щодо проблемної ситуації власну позицію, аргументує її, робить висновки;

установлює закономірності, підтверджує їх прикладами;

застосовує здобуті знання й практичні вміння для розв’язання проблемних ситуацій, усвідомлює ризики й прогнозує наслідки;

аналізує власні навчальні дії, планує свій подальший навчальний поступ;

організує співпрацю в групі для досягнення навчальних цілей;

толерує різні точки зору, опосередковує спілкування в групі.

8 - 11 класи 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Новини

Інформація про хід конкурсу «Ековектор» З 10.02.2025р. по 07.03.2025р. з наданням учнівської підтримки ініціативи, активізації практичної пр...